Kako se otroci začnejo učiti skozi igro?

Kako se otroci začnejo učiti skozi igro?

Izraz »otroška igra« v nas zbudi asociacijo na nekaj preprostega, otročjega, kar skoraj niti ni vredno vašega časa. Vsi se rodimo kot otroci pripravljeni za igro – to je splošna značilnost vseh ljudi ne glede na njihovo kulturo in državo, kjer se rodijo. Tako se naučimo razumeti svet, se povezovati z njim in ga spreminjati. Ne glede na to, koliko igrač ima otrok (če jih sploh ima), so osnove igre vsebovane v našem DNK. Tukaj je nekaj načinov, na katere se otrok uči skozi igro. Vi ga lahko pri tem le spodbujate.

Petje, hrup in glasba

Prvo otroško brbljanje je razmeroma nerazločen zvok. Ne glede na to otrok na ta način vadi uporabo glasilk, da bo nekoč lahko začel govoriti jezik(e), ki ga(jih) sliši okrog sebe. Otrok pa odkriva več kot le zvok glasov ljudi, zanimajo ga vsi zvoki v njegovi okolici. Kako se oglašajo živali, zvok preprostih otroških pesmi, glasba, ploskanje, topotanje in vse stvari, ki kakor koli oddajajo različne zvoke. Ko se otrok začne odzivati na glasove v okolici, mu vsakokrat povejte, od kod zvok prihaja. »To je sušilec za lase,« »To pa je aparat za kavo.« »In tole pa je pasje lajanje.« Vse te preproste dejavnosti bodo otroku pomagale pri razvijanju besednega zaklada. Naučil se bo razumeti življenje, zakone vesolja in stvari okrog sebe.

Zlaganje, gradnja in razgradnja

Graditi stopnice, to je še ena dejavnost, ki jo poznajo otroci po vsem svetu. To lahko počnete praktično kjerkoli. Malčki in predšolski otroci bodo zlagali blazine, kocke, knjige, palice, kamenčke, škatle, lonce in ponve, nesrečne domače živali in očkove dokumente (dve zadnji možnosti se lahko končata s solzami) in sploh vse, kar lahko primejo v roke. Gre za prvo ustvarjalno dejavnost otrok in poskus združiti stvari in iz njih narediti nekaj novega. Kaj se zgodi, če poskusim tole? Vse je mogoče, dokler se stopnica ne zruši. Ampak nič hudega – saj jo lahko zgradite ponovno. Kakšna čudovita starost. Otrok razvija svoje motorične, organizacijske in analitične sposobnosti in – brez da bi se tega zavedali – pridobiva osnove znanosti in inženiringa.

Graditi in stvari znova razgraditi, da ugotovimo, kako delujejo. To je še ena tipična ustvarjalna dejavnost, ki spodbuja radovednost in krepi otrokove motorične sposobnosti. Otroci radi dobivajo rojstnodnevna darila. Hkrati pa ni nič redkega, če jih bolj kot darilo zanimata samo papir in škatla Ponudite jim zvitek traku in opazujte, kaj se zgodi. Ko otroci gradijo ali rušijo stvari, da bi jih znova zgradili, oziroma jih spreminjajo v nekaj drugega je to zato, ker vidijo potrebo ali težavo in možnost iskati rešitev. Tako se naučijo načrtovati (ali v začetku se vsaj zatopiti v razmišljanje), iskati način za zadovoljitev določene potrebe. Učijo se reševati probleme in izkoristiti dano situacijo ter ustvariti nekaj oprijemljivega. Med igro se učijo stvari razvrščati, prešteti, igranje z drugimi jim pomaga osvojiti temelje sodelovanja in pogajalskih sposobnosti. Začne se vedno z ustvarjalno idejo, na začetku sploh ni važno, kakšen bo rezultat – pomembna je pot do cilja.

Igre vlog

V predšolskem obdobju se otroški način igre z drugimi razvija preko iskanja mej in poskusov prekoračiti le-te. V tem času se otroci začnejo zavedati svoje lastne vloge v interakcijah z drugimi, vzpostavljajo odnose z ostalimi odraslimi in otroki njihove starosti. Istočasno se s svetlobno hitrostjo razvija tudi njihova predstavljivost, igre vlog so prvi »preizkus« njihovih družbenih veščin, empatije, sposobnosti deliti in igrati se po pravilih. To je prava priprava za življenje. Prelevili se bodo v super junake, oponašali vsakdanje dogodke in resnično življenje, igrali se bodo s punčkami in akcijskimi figuricami. Njihove namišljene zgodbe bodo postajale vse bolj domiselne. Dejstva in fikcija se bosta prepletali, nevidni prijatelji bodo ravno tako realni kot tisti ta pravi. Prednosti namišljenih prijateljev so naslednje: Hitro sprejmejo krivdo za nastali nered, ne pojedo prav veliko in znajo obdržati vse vaše skrivnosti.

V tem obdobju lahko otroka vključite v svoje vsakdanje aktivnosti, lahko mu dodelite njegovi starosti primerne zadolžitve, ga naučite uporabljati njemu primerna orodja in prevzemati določene odgovornosti. Dajva pomešati sestavine za pripravo večerje, lahko pripraviva mizo ali potrgava regrat (to bi sicer otrok naredil tudi sam od sebe), lahko nahraniva ali skrtačiva psa, v garaži lahko razdeliva vijake in matice. Počnete lahko karkoli želite. (Izogibajte se le uporabi ostrih nožev, nevarnega orodja in podobnih stvari.) Otroci bodo ponosni na svoje na novo pridobljene veščine.

Nazaj na spletni dnevnik